Aldi plant pop-up pieper experience center op Utrecht Centraal

Aldi opent woensdag 12 oktober een pop-up pieper experience center op station Utrecht Centraal. Het Pieperhuis is volgens Aldi de eerste social hapjesbar in Nederland waar tal van opvallende aardappelgerechten, gemaakt van Nederlandse aardappelen, geproefd kunnen worden. Vaak zijn het gerechten die bekendheid genieten via diverse socialmediakanalen. Daarbij valt te denken aan de ’15 Hour Potato’ de ‘Crispy Smashed Potato’ en de Aldi’s ‘Hutsbal’. Deze gerechten kunnen worden geproefd tegen een ‘Aldi-prijs’. Naast proeven van aardappelhapjes, kunnen de bezoekers op de foto op een friettroon, baden in een bad vol appels en peren en plaatsnemen in een grote neon-winkelwagen. Insteek van de Duitse keten is om de aardappel een duidelijk podium te geven.
Pieper Paradijs
In een toelichting zegt Aldi tegen Uiennieuws.nl dat ze op socialmediakanalen zoals TikTok en Instagram regelmatig tal van nieuwe aardappelgerechten zien voorbij komen. Met het Pieper Paradijs in Utrecht probeert het concern deze trends toegankelijk te maken en de consument de aardappel te laten herontdekken. De aardappelen die Aldi aanbiedt beschikken over het ‘On the way to PlanetProof’ keurmerk.

Tekst: Guus Queisen
Opgegroeid op een gemengd agrarisch bedrijf op een typisch Zuid-Limburgse carréboerderij. Na een financieel/economische opleiding en diverse functies sinds 1985 in deeltijd en sinds 1996 fulltime op freelance basis actief in de landbouwjournalistiek. Volg kritisch alle ontwikkelingen die (in-)direct aan de...
Beeld: Aldi
Bronnen: Aldi, uiennieuws.nl