Agraaf.nl logo

  • Menu
  • Nieuws
    • Home
    • Provincies

      Subcategorieën

      • Noord-Holland
      • Utrecht
      • Zuid-Holland
    • Politiek
    • Waterschappen
    • Melkvee
    • Akkerbouw
    • Varkens
    • Pluimvee
    • Opinie
    • Sterke Erven
  • Marktcijfers
  • Video & foto
  • Dossiers
  • Kennispartners
  • Vakblad
    • Vakblad
    • Jaargangen
    • Verschijningsdata
    • Abonneren
    • Sterke Erven
  • Top
  • Evenementen
  • Het LeerErf
  • Sterke Erven
  • Sterke Erven
NieuwsMelkvee‘Marketing is niet iets voor boeren’

Boeren hebben een goed verhaal, maar krijgen het niet verteld

‘Marketing is niet iets voor boeren’

Er wordt ontzettend veel melk geproduceerd in de directe omgeving van Amsterdam. Die melk gaat via enorme omwegen terug naar die stad. Boy Griffioen en Marten Verdenius uit Weesp vinden dat dit anders kan en anders moet en bedachten een manier om zonder omwegen de producten bij de Amsterdamse consument te krijgen.

Griffioen maakte al enkele jaren zelf kaas op het eigen bedrijf. In die periode kwam hij in contact met Martin Verdenius en ze zaten samen op één lijn als het gaat om de afzet van zuivelproducten rondom en in Amsterdam. Boeren krijgen volgens het duo een slechte melkprijs en zijn een negatief onderdeel van het publieke debat. Dat vinden ze allebei onterecht. Ze zien het ambacht en de passie bij de boer en vinden dat een boer heel hard moet werken en daar geen economische en maatschappelijke waardering voor krijgt.

Oogkleppen

Marten Verdenius nam de zuiveltak over van Griffioen en zet zijn producten persoonlijk af in de stad Amsterdam. Hij rijdt daarvoor met een klassieke bestelauto vol zuivelproducten de stad in, hij stopt op een plein en luidt op de ouderwetse manier zijn bel en de klanten komen daar naar hem toe. Hij zet de zelf geproduceerde producten Goudse kaas, yoghurt, kwark, hangop, boter, gepasteuriseerde melk en chocolademelk op deze manier direct af in onze hoofdstad. „Wat verkoopt, is het ambacht”, legt Verdenius uit. „Boeren hebben gewoon een heel goed verhaal en dat moet je vertellen aan de mensen die jouw producten kopen.”

Lees meer in de komende editie van Agraaf, die verschijnt op zaterdag 17 augustus. Nog geen abonnee? Vraag hier een gratis proefnummer aan.

Tekst: Co Schipper

Beeld: Susan Rexwinkel

Deel dit artikel
Twitter
Facebook
LinkedIn
WhatsApp
E-mail
Praat mee
Agraaf is ook actief op verschillende social media. Volg ons, blijf altijd op de hoogte van het laatste nieuws en praat mee.
Facebook Twitter LinkedIn Instagram
Nieuwsbrief
Ontvang twee keer per week gratis het belangrijkste agrarische nieuws uit West-Nederland in jouw mailbox. Meld je aan voor de nieuwsbrief van Agraaf.nl en bevestig je aanmelding via de toegestuurde mail.
Wij wijzen je op het privacy statement van Agrio Uitgeverij B.V.

Provincies
  • Noord-Holland
  • Utrecht
  • Zuid-Holland
Politiek
Waterschappen
    Melkvee
    Akkerbouw
    Varkens
    Pluimvee
    Opinie
    Agraaf.nl © 2025 - Uitgave van Agrio Uitgeverij B.V. - RSS | Privacyverklaring | Disclaimer | Algemene voorwaarden | Adverteren | Abonneren | Contact redactie | Klantenservice | Cookie instellingen
    • Nieuws
      • Home
      • Provincies
        • Noord-Holland
        • Utrecht
        • Zuid-Holland
      • Politiek
      • Waterschappen
      • Melkvee
      • Akkerbouw
      • Varkens
      • Pluimvee
      • Opinie
    • Marktcijfers
    • Video & foto
    • Dossiers
    • Kennispartners
    • Vakblad
      • Jaargangen
      • Verschijningsdata
      • Abonneren
    • Top
    • Evenementen
    • Het LeerErf
    Top